Strona 1 z 1
m3 E92 sprzeglo
: sob kwie 12, 2014 10:23
autor: bobik
Mam pytanie, apropo manualnej skrzyni w M3 E92 09r,
otóż podczas postoju słysze delikatne "szuranie", po wciśnięciu sprzęgła wszystko cichnie, orientuje się ktoś co się pomału odzywa-kończy. i ile czasu jeszcze to wytrzyma? oraz jakie są mniej więcej koszta.
Dziękuję za odpowiedzi
Re: m3 E92 sprzeglo
: sob kwie 12, 2014 12:47
autor: --==maly==----
Objaw typowy dla hałasującego łożyska oporowego z czasem będzie coraz głośniej i będzie trzeba je wymienić.
Niestety do tego trzeba wyjąć skrzynię więc ewentualnie przy okazji zmienia się całe sprzęgło jak widać,że długo nie pojeździ jak będzie ok wystarczy samo łożysko.
Re: m3 E92 sprzeglo
: sob kwie 12, 2014 16:37
autor: BYNTAS
To raczej nie łożysko-ono by tylko hałasowało przy wrzucaniu, zmienianiu biegów-wtedy jest szum.
Gdy silnik pracuje bez obciążenia(na luzie) ono nie wydaje żadnych odgłosów.
Re: m3 E92 sprzeglo
: sob kwie 12, 2014 16:50
autor: --==maly==----
Jest dokładnie jak mówię szum łożyska słychać na luzie bo chodzi bez obciążenia po wciśnięciu sprzęgła ucichnie bo jest dociskane do docisku.
Re: m3 E92 sprzeglo
: sob kwie 12, 2014 18:36
autor: bobik
tak podejrzewałem, ale pewny nie byłem.
Orientuje się ktoś jaki tj koszt, łożyska?
Dziekuje
Re: m3 E92 sprzeglo
: sob kwie 12, 2014 18:44
autor: BYNTAS
Piszę tylko jak było u mnie w E92 M3 z 6MT.
Na luzie cisza, przy wciskaniu sprzęgła szum, grzechotanie.
Cena łożyska coś około 400 zł tylko ASO-producent INA.
Ja wymieniłem cały komplet, chociaż w zasadzie nie musiałem ale chciałem-dwumas, sprzęgło, łożysko koszt nie pamiętam ale chyba coś koło 6-7KPLN.
Do tego robocizna.
Dzień roboty.
Radzę Tobie jednak podjechać do kogoś kto posłucha tego dźwięku, żebyś nie musiał pieniędzy na marne wydawać...
Re: m3 E92 sprzeglo
: pn kwie 14, 2014 14:38
autor: ferenc-adam
Albo nagraj i nam tu wrzuć jak to słychać

Chociaż to nie będzie raczej miarodajne, lepiej żebyś podjechał do kogoś faktycznie. Napisz później co wyniknelo z tego.
Re: m3 E92 sprzeglo
: pn kwie 14, 2014 21:45
autor: bobik
nie jest to jakoś mocno słyszalne, dopiero po wsłuchaniu się przy wylączonym radiu i dmuchawie cos sobie z lekka szoruje.
Na razie będę dalej jezdzic, jak zacznie głośniej albo się rozleci to się zrobi
Re: m3 E92 sprzeglo
: czw maja 08, 2014 13:55
autor: klocek55
Oby tylko nie rozleciało się w najmniej odpowiednim momencie
Re: m3 E92 sprzeglo
: wt maja 13, 2014 08:27
autor: wujekwaldus
Nie przejmuj sie tym, jezdze swoja Mka rok czasu i tylko od kiedy ja kupilem cos szura w tych sprzegle i dopiero jak wcisnie sie sprzeglo na postoju to te szuranie cichnie.
Mka przy zakupie miala 30 tys przebiegu, obecnie ma 58 tys, z czego 3 razy byla na poznaniu, raz na nurburgringu, od 10tys km ma zalozonego Gpowera, osiagala 300+ km/h itp itd... i wszystko nadal dziala a szura caly czas, wiec olej temat.
Ten typ tak ma, podobnie jak walenie w tylnym moscie.
Re: m3 E92 sprzeglo
: czw maja 15, 2014 17:10
autor: MegaLoL
wujekwaldus pisze:Nie przejmuj sie tym, jezdze swoja Mka rok czasu i tylko od kiedy ja kupilem cos szura w tych sprzegle i dopiero jak wcisnie sie sprzeglo na postoju to te szuranie cichnie.
Mka przy zakupie miala 30 tys przebiegu, obecnie ma 58 tys, z czego 3 razy byla na poznaniu, raz na nurburgringu, od 10tys km ma zalozonego Gpowera, osiagala 300+ km/h itp itd... i wszystko nadal dziala a szura caly czas, wiec olej temat.
Ten typ tak ma, podobnie jak walenie w tylnym moscie.
Ten typ jak tak ma, tzn że coś jest nie halo i ogarnięty użytkownik nie oleje tematu, bo ten typ tak nie powinien mieć. Szura łożysko. A co do walenia w moście to zaczął bym od sprawdzenia śrub. Emka jest wdzięcznym samochodem i wiele znosi, ale wszystko do swoich granic. Tylnego mostu bym nie olewał jeszcze przy aucie pomodzonym i upalanym.
Re: m3 E92 sprzeglo
: sob maja 17, 2014 10:09
autor: wujekwaldus
czyli wszystkie M3 E46/E92 jeśli przy zmianie biegów stuka w moście to są uszkodzone? cholera, to chyba 100% egzemplarzy, jechałem kilkoma emkami wszystkie stukają nawet DKG.
Jeśli chodzi o szuranie w manualu na postoju miałem okazję oprócz swojej mki jeszcze dwie inne posłuchać i jest to samo. W pewnych warunkach słyszalne bardziej w innych mniej.
Tak ogarniętego właściciela jak ja to ja życzę każdej emce, nie było by problemu z kupieniem używanego samochodu w Polsce.
No i auto nie jest upalane... jeśli dla Ciebie jazda na torze to upalanie to powodzenia

- miej M3 i jeździj nią do kościoła...
Upalanie to masz palenie gumy pod supermarketem na zimnym silniku.....
Dobieraj terminologię do faktycznych znaczeń.
Re: m3 E92 sprzeglo
: sob maja 17, 2014 11:18
autor: Lassie
Si, Waldek ma rację, poza tym samo BMW określiło pewną tolerancję luzów i "dziwnych dźwięków" jako normalne i swoisty "feature" w M, nie żadne "nie halo".
Re: m3 E92 sprzeglo
: sob maja 17, 2014 13:03
autor: BYNTAS
Wszystko zaczęło się od kolegi, który nie nagrał filmiku z tym rzekomym dźwiękiem...szuranie, stukanie przecież to każdy inaczej może zinterpretować.
U mnie tak jak pisałem "szurało" tylko przy wciśniętym sprzęgle-wymiana kompletnego sprzęgła+dwumas załatwiło sprawę, teraz dziwnych dźwięków brak.
Chodzi wam o taki dziwny pogłos jak silnik zejdzie do 500 obr/min na luzie?
Poza tym to pytanie dla tych co mają manualną skrzynię to czy po wciśnięciu sprzęgła prędkość obrotowa na biegu jałowym wzrasta wam o jakieś 200-250 rpm?
Co do "stukania" w moście przy zmianie biegów to czy mógłbyś Waldku rozwinąć temat?
Jaki to jest dźwięk taki głuchy czy metaliczny?
Re: m3 E92 sprzeglo
: czw maja 22, 2014 09:42
autor: _Maja_
Też tak miałem, że coś stukało z tyłu.
Okazało się, że to butelka Finlandii w bagażniku, która jakimś cudem tam się znalazła
